התחברות

נא הכנס את מספר הטלפון שלך למטה נא הכנס את הקוד שנשלח לטלפון שלך שלח קוד מחדש
עדיין אין לך משתמש? הרשם ליוצאים לשינוי עכשיו!

ייעוץ טרום יציאה

היציאה מהחברה החרדית כרוכה בקבלת החלטות לא פשוטה וכוללת שיקולים שנוגעים למגוון תחומי החיים. כארגון שהוקם על ידי יוצאים ולמען יוצאים אנחנו מכירים היטב את המורכבות שבתהליך היציאה, והחשיבות הרבה בצורך לעשותה בצורה שקולה ואחראית. לכן, הקמנו את המענה “ייעוץ טרום יציאה” המיועד לנשים וגברים השוקלים לצאת מהחברה החרדית, ומעוניינים לשמוע על הזכויות והאפשרויות העומדות בפניהם.

במסגרת הייעוץ ניתן לקיים מספר פגישות לגיבוש אסטרטגיית יציאה. הרכז הינו יוצא החברה החרדית ומכיר לעומק את המענים הקיימים שיכולים לסייע בשלב טרום היציאה.

מטרת הייעוץ

לסייע בקבלת החלטה מושכלת ואחראית בנוגע לתהליך היציאה ולבנות יחד אסטרטגיה נכונה ככל האפשר ליציאה מחושבת, כך שהתהליך לא יהיה מונע מפנטזיה לא מציאותית, אשליה או פזיזות וימנע טעויות ומחירים כואבים ומיותרים.

חשוב לציין כי בפגישות הייעוץ לא תהיה כל אג’נדה לגבי עצם הבחירה של הפונים בתום התהליך אם לצאת מהחברה החרדית או להישאר בתוכה. אנחנו מודעים לכך שהיציאה איננה תהליך שמתאים ונכון לכולם ובוודאי שתהליך מורכב שכזה נראה אחרת אצל כל יוצאת ויוצא.

מטרתו הבלעדית של הייעוץ הוא לסייע לפונים לקבל החלטה עצמאית על חייהם תוך קיום אורח החיים המתאים להשקפתם, כשומרי מצוות או כחילונים.

התהליך כולל:

  • שיחה טלפונית או פגישה כדי להבין, לחשוב ולעבד יחד את הרצונות, החששות והאתגרים של הפונים במטרה לקבל החלטה שקולה.
  • מתן מידע על הזכויות והמענים הקיימים עבור יוצאי החברה החרדית: בארגון יוצאים לשינוי, בארגונים מקבילים ובחברה הישראלית בכלל.
  • הפנייה לגורמים נוספים אשר יכולים לסייע במגוון תחומים כמו טיפול נפשי, דיור, סיוע כלכלי ועוד.
  • במידה והפונה יקבל החלטה לצאת מהחברה החרדית, צוות התוכנית יבנה יחד איתו או איתה אסטרטגיה נכונה ואישית לתהליך היציאה כדי להקל על התהליך ככל האפשר.

עוד כמה פרטים שכדאי לדעת:

  • התהליך מתרחש לבקשת הפונה ועל אחריותו. איננו מחזרים או משכנעים לקחת חלק בתהליך.
  • הייעוץ מתבצע באופן דיסקרטי, אך הפגישות הפרונטליות נערכות במרכזים הקהילתיים של “יוצאים לשינוי” ולא ניתן לקיימם במקום מסתור. איננו לוקחים אחריות בשם אנשים נוספים שישהו במרחב בזמן הכניסה והיציאה מפגישות הייעוץ.
  • במידה והפונים מחליטים להפסיק את התהליך באמצע, צוות התוכנית אינו “מחזר” אחריהם, במטרה לתת להם את המרחב ואת האפשרות לבחור בעצמם אם ירצו להמשיך בתהליך הליווי.

הרשמה לקבלת ייעוץ והכוון

כדי להירשם, יש להתחבר לחשבונך באתר.

פנו אלינו בוואטסאפ

כדי שנכיר אתכם טוב יותר נשמח שתמלאו את הטופס (המופיע מטה) אבל היי אנחנו זמינים גם בוואטסאפ :)

כתבו לנו

רכז התוכנית

איש צוות

יעקב פינק

יועץ הכוון טרום יציאה
yaakov@leshinuy.org
דילוג לתוכן