התחברות

נא הכנס את מספר הטלפון שלך למטה נא הכנס את הקוד שנשלח לטלפון שלך שלח קוד מחדש
עדיין אין לך משתמש? הרשם ליוצאים לשינוי עכשיו!

ביקום מקביל – אילו התורה ניתנה מן השמיים

עידן חדש

תהיתם לעצמכם איך הייתה נראית המציאות ביקום שבו תורת־ישראל הייתה אמת צרופה וטהורה, על פי הפרשנות המסורתית? איך היה נראה הידע המדעי, בעולם שבו ספרי התורה אינם מכילים חלקים מיתולוגיים, אלא אך ורק תיאור נאמן של אירועים אמיתיים?

לנו לא נותר אלא לפרסם בסדרת מאמרים את ממצאי המדע העדכניים ביותר, כפי שהתבררו בבתי המדרש לענייני מדע, בראשות גדולי המחזירים בתשובה,
ביקום מקביל כמובן…

 

פרק א’

בקרב כל גיאולוג מתחיל, ידועות שתי השכבות המפורסמות: שכבת הקְרִיאֵטִיקון (הבריאה), ושכבת הפְלָדְקון (המבול, השיטפון). הן נקראות בלשון הגיאולוגים “השכבות הסינגולריות”. מדובר בתקופות בעבר המסמנות עידנים מכוננים – שכל מה שאירע עד אליהן שונה לחלוטין ממה שהתרחש לאחריהן.

שכבת הקריאֵטִיקון (נקראת גם ‘הסינגולרית א’) מאופיינת בשינוי חד וברור המכסה את כלל היבשות בכדוה”א. השינוי מסמל בעצם את תחילתם של החיים. מדובר בהבזק של ‘רגע’ במונחים גיאולוגיים, שכן לא נמצא ולו שריד בודד לקיומם של חיים מתחת לשכבה הזו. נמצאו מספר אישושים לתיאוריה כי בהפרש של יום בודד הופיעו הזוחלים, חסרי החוליות והעופות, ומיד למחרת היונקים ובני האדם.

מה שמעניין מאוד הוא, הסינכרון שאינו נתון בספק בין תיארוכם של הפלנטות במערכת השמש כפי שנחקרו על ידי גשושיות, לבין התאריך המחושב של השכבה הסינגולרית א’. התאריך המדוייק אמנם אינו מוסכם על כל החוקרים – אך העובדה כי היקום אינו בן יותר מ־6,000 שנה נתונה בקונצנזוס רחב, כפי שמופיע במאמר הזה על גיל היקום (ישנם מספר דתות המאמינות כי היקום בן 10,000 שנה או יותר, אך אין שום תימוכין לאמונות הללו).

 

זאת ועוד, לפי מחקרים רבים באסטרופיזיקה שנערכו על גיל השמש ועוד כוכבים רבים – עולה כי כדור הארץ לכאורה הוא העצם הראשון ביקום הידוע עד כה. תוכלו למצוא זאת בכתבה הזו על היווצרות כדור הארץ. מסקנה המקבלת תימוכין מדיסצפלינות הפיזיקה והכימיה, המאשרות את התיאוריה כי שאר היקום התפתח בו־זמנית באותו פרק זמן עם הופעת החיים (הדעה המקובלת במחקר כיום מדברת על טווח של כשבוע־ימים ואפילו פחות).

 

אך אחת העובדות המרתקות ביותר נוגעת להופעת הצמחים, שלכאורה הופיעו *לפני* השמש (אמנם בהפרש של יום בודד כנראה, אך עדיין). ביולוגים רבים ניסו להסביר את התופעה, בכך שקודם שנוצר הצורך בפוטוסינתזה הופיעו רק הזרעים, הנבגים והפקעות הראשונות, ורק לאחר תליית השמש הם החלו באמת לצמוח. ישנן כמה אסכולות בנושא, ולא נפרטן במאמר זה, רק נזכיר כי חלק טוענים כי השמש אמנם נוצרה קודם, אך מיקומה לא היה יציב בשמי כדור הארץ, ורק לאחר הצמחים היא נקבעה במקומה הנוכחי. בהמשך, כנראה יומיים *לאחר* הופעת צמחיית היבשה, נוצרו הרכיכות, פרוקי הרגליים ובעלי־החוליות, כפי שמפורט במאמר המדעי הזה.

 

שכבת הפְלָדְקון (המכונה גם ‘הסינגולרית ב’) היא שכבה שמעריכים שנוצרה כ־1,650 שנה לאחר הקריאטיקון. זו שכבת־שיטפון בגובה של כ־30 ס”מ (‘כעומקה של מחרשה’ תואר באחד המחקרים) שהגורם לה היה מבול של מי־רותחין שכיסה את כל כדור הארץ, עד ההרים הגבוהים, במשך כשנה שלמה. לאחר מכן מסתמנות השפעתן של הופעת עונות השנה – עם שינויים בין קיץ לחורף ועוד. נראה כי בעלי החיים ובני האדם היחידים ששרדו – היו קבוצה גדולה שהתפשטה לאחר המבול מכיוון חבל אררט בטורקיה. משם התפתחה כל המערכת הביולוגית כפי שאנו מכירים אותה כיום. להערכת החוקרים, התכנסו מיליוני מינים של בעלי חיים עם משפחה בודדת של בני־אדם באיזושהי ספינה או תיבה מוגנת, שממנה שרדו כל החיים על פני הכדור.

 

החוקרים איתרו שרידים של נדידת בע”ח המונית שהתרחשה בשנים שאחרי הסינגולרית ב, כשחיות הכיס (ועוד, כמו הברווזן) כולן נדדו לאוסטרליה, ללא הותרת צאצאים (מלבד שרידי הנדידה, שכללו שלדים וכדומה) ביבשות שחצו. כך לדוגמה גם העצלנים נדדו מחבל אררט במהירות ממוצעת של 2 מטר לדקה בארבע שעות ערות ביום, עד לדרום אמריקה. כנראה בשחיה או שהם צלחו את סיביר ואלסקה עד לדרום היבשת. כמו־כן, כל חיות האיים מצאו באופן שאינו ידוע עדיין למחקר – את דרכם לסביבתם האקולוגית.

 

“מדובר באחת התעלומות הגדולות של מדע הזואולוגיה” התבטא אחד הפרופסורים בכנס הזואולוגיה השנתי ב־2002. התופעה הכלל־עולמית הזו לא פסחה על שום מין אנדמי. המינים האפריקנים, ההודים והאמריקנים – כולם הותירו אחריהם סימנים של שובלי הנדידה מהרי אררט בטורקיה של ימינו ועד לאיזור הגידול האולטימטיבי והספציפי לכל המין.

 

לסיכום: קיים קונצנזוס רחב מאוד בגיאולוגיה, המתאים היטב לתוצאות מחקרים בתחומים המשיקים – כי אירוע הקריאֵטִיקון הינו אירוע הבריאה שהתרחש לפני פחות מ־6,000 שנים, וטרם נודע מה גרם להיווצרותו. הארץ נוצרה בראשית היקום, לאחר מכן צמחי היבשה, לאחריהם הכוכבים וביניהם השמש, ורק אז הופיעו הרכיכות והדגים בים. כ־1,650 שנים לאחר מכן שטף מבול מים את כדור הארץ, שֶׁמָחה כל זכר לחיים עד אז, ובעקבותיו נפוצו המינים בכל העולם כולו בנדידה ייחודית שמקורה בטורקיה.

 

>>> לפרק ב – מוצא האדם >>>

יהדות ויציאה / בית מדרש
20/12/2019

מאמרים נוספים

ה) ליבו במזרח - והוא? והָיָה הַיּוֹצֵא אֲשֶׁר יֵצֵא


סוכת פלא


בניתי סוכה


מסיבה ביער


היפרדות


זיכרונות מימים שמחים


דילוג לתוכן