התחברות

נא הכנס את מספר הטלפון שלך למטה נא הכנס את הקוד שנשלח לטלפון שלך שלח קוד מחדש
עדיין אין לך משתמש? הרשם ליוצאים לשינוי עכשיו!

הכנה לשירות

מיתר גולדין

הכנה טובה = גיוס קל ונעים

 

הימים הראשונים בצבא עלולים להיות מבלבלים ומלווים בתחושה של זרות וניכור. התחושות הללו מתעוררות גם אצל נערות ונערים חילוניים, משום שהצבא הוא עולם לא מוכר, חוקיו שונים, הלבוש אחר ואפילו השפה. למשל, אתם צפויים לשמוע מילים שמעולם לא שמעתם עליהן, קיצורים וראשי תיבות לא מוכרים ועוד. כדי להבטיח לעצמכם “נחיתה רכה” בצבא, חשוב להגיע כמה שיותר מוכנים ליום הגיוס.

 

הכנה נפשית והכנה גופנית

כאמור, תקופת השירות בצבא לא דומה לשום דבר שמוכר לכם מהחיים האזרחיים. באופן ספציפי, תחושו עומס פיזי ומנטלי. במסלולים הקרביים החיילים רוכשים מיומנויות אלו ואחרות תוך כדי תהליך ההכשרה, אך התייצבות לשירות ללא כל הכנה פיזית ומנטלית עלולה לעכב את ההתאקלמות ביחידה ולהשפיע על יכולתכם לסיים את המסלול או אפילו להתקבל אליו מלכתחילה. יותר מכך, אם לא תגיעו מוכנים מבחינת כושר גופני אתם עלולים לסבול מפציעות ומשברי מאמץ.

 

גוועלד! מה עושים?
מתכוננים!

מסגרות רבות, ציבוריות ופרטיות, יכינו אתכם לקראת הטירונות ולקראת האימונים במסלולים המתקדמים. במסגרות אלו משלבים אימונים פיזיים שקשורים לצבא, כגון נשיאת אלונקות ומעברי מכשולים, עם אימונים שנועדו לטפח כושר מנטלי ויכולת התמדה. כמו כן תקבלו ידע וכלים מתחום התזונה והבריאות בצבא. המדריכים שלכם יהיו בעלי רקע צבאי-קרבי ותוכלו להתייעץ איתם בכל הקשור לענייני הצבא.

חשוב לציין: אין הכרח להתכונן לגיוס באמצעות המסגרות, אפשר להסתפק באימון עצמי. אם בחרתם לוותר על הכנה דרך מסגרת אנו ממליצים להתייעץ עם איש מקצוע, לדוגמה מאמן כושר, כדי לבנות לעצמכם תוכנית אימונים יעילה ואינטנסיבית, אך כזו שלא תפגע בבריאותכם.

החל משנת 2024 מפעיל צה”ל בשיתוף האגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון והמשרד לשוויון חברתי תוכנית הכנה לגיוס ליוצאות ויוצאי החברה החרדית, התוכנית מכווינה לגיוס משמעותי, מלווה במהלך השירות ובעיקר מותאמת במיוחד עבור היוצאות והיוצאים.

לחצו כאן למעבר למדריך להכנה גופנית עצמאית לקראת גיבוש בצה”ל, הכולל תוכנית אימונים בת 12 שבועות.

 

מסגרות ההכנה לשירות קרבי:

 

חוגי גדנ”ע לשיפור הכושר הגופני לקראת הגיוס. השתתפות בחוגים כרוכה בתשלום סמלי לכיסוי הוצאות הביטוח.

ליצירת קשר:

אזור צפון – 04-9957290

אזור מרכז – 03-5126644

אזור דרום – 08-8618789

 

המרכז החינוכי יובל עילם

יובל עילם, בעל תואר ראשון בחינוך גופני ותואר שני במינהל חינוך, מאמן כושר גופני מוסמך הקים מרכז הכנה לצה”ל. עילם שירת כלוחם ביחידת 669. המרכז פועל משנת 1986. בכל קבוצה משתתפים 25 חניכים בכיתות י’ עד י”ב בהנחיה של 3 מדריכים.

ההכנה כוללת: אימונים פיזיים; הרצאות בנושאים שונים, למשל, הצבת מטרות, רכישת כלים להצלחה בחיים, תזונה, התמודדות עם אכזבות וכישלונות; מפגשים עם לוחמים מכל היחידות; הכנה ספציפית לכל גיבוש ומיון.

עלות: 360-250 ש”ח לחודש.

מיקום: הרצליה.

לפרטים ולהרשמה: yuvaleilam.com

 

עמותת אחריי! נוער מוביל שינוי

יו”ר העמותה הוא אלוף במיל’ יורם יאיר; מפקח כושר גופני: ד”ר זוהר שדה. העמותה הוקמה ב-1997. בכל קבוצה משתתפים 50-15 בני נוער בגילים 18-16.

ההכנה כוללת: שני מפגשים שבועיים, שעתיים וחצי כל מפגש, במשך שנתיים.

בתוכנית: אימונים פיזיים, הדרכות ודיונים, התנדבות בקהילה וסדרות שטח תוך פיתוח האישיות ואימון בסימון מטרות, חתירה אליהן והתמודדות עם המשברים שבדרך.

ההכנה מיועדת לבנים ולבנות המעוניינים בשירות קרבי ולא קרבי.

קבוצות ההכנה פועלות ב-80 יישובים ברחבי הארץ.

לפרטים ולהרשמה: aharai.org.il

 

אקספרט כושר קרבי

בראש העמותה עומדים עידן פונדק, לשעבר מפקד מדור לוחמה בטרור ביחידת דובדבן, ורועי פלד, לשעבר לוחם ומפקד ביחידת דובדבן. המדריך המקצועי הראשי של מחלקת הכושר הקרבי הוא אלון בן עמי, לשעבר קצין אימון גופני בבה”ד 8 של מכון וינגייט.

בכל קבוצה משתתפים עד 20 חניכים עם מדריך אחד.

ההכנה כוללת: שלושה מפגשים שבועיים, שעה-שעה וחצי כל אחד.

אחת לחודש נערכים אימונים מיוחדים הכוללים הרצאות השראה, פאנל לוחמים, הדמיות גיבוש וסדנאות שטח, הבניית כושר גופני קרבי, טיפוח יכולות מנהיגות ופיקוד, בניית יכולות חברתיות ויכולות עבודה בצוות, עמידה מול קהל וערכים של נתינה ושותפות בקהילה.

מיקום: מוקדים שונים ברחבי הארץ.

בהם: תל אביב, חיפה, באר שבע, אשדוד, רחובות, ירושלים ותל מונד.

לפרטים ולהרשמה: kosherkravi.co.il

 

כושר קרבי

בראש העמותה עומד דותן רוזנבליט, פיזיולוג של המאמץ (M.Sc) ומנחה קבוצות מטעם סמינר הקיבוצים, בעל תעודת מדריך בכיר של משרד החינוך והספורט.

בכל קבוצה משתתפים 160-80 חניכים וחניכות, מדריך אחד עד חמישה מדריכים לקבוצה (תלוי במספר המשתתפים).

ההכנה כוללת: שניים עד ארבעה מפגשים בשבוע, שעה וחצי עד שלוש שעות לאימון; פעילויות מיוחדות, לינה בשטח, שיחות אישיות, ניתוח מצולם של האימונים, דגש על פיתוח מיומנויות כמו תפקוד בזמן לחץ, מנהיגות, חברות, יוזמה ויצירתיות.

עלות: 250 ש”ח לחודש (לנרשמים לעשרה חודשים לפחות).

מיקום: תל אביב, שוהם, כפר מנחם.

לפרטים ולהרשמה: kosher-kravi.com

חסר לכם מידע? רוצים הכוונה פרטנית?
טרום צבא
04/03/2023
דילוג לתוכן