התחברות

נא הכנס את מספר הטלפון שלך למטה נא הכנס את הקוד שנשלח לטלפון שלך שלח קוד מחדש
עדיין אין לך משתמש? הרשם ליוצאים לשינוי עכשיו!

מציאת עבודה

בר אולחוב

מציאת עבודה היא עניין לא פשוט. אפשר אפילו לומר שזאת עבודה בפני עצמה. ערוץ החיפוש העיקרי אחר עבודה הוא באמצעות אתרי האינטרנט המתמחים בכך, אך לא רק. תהליך חיפוש עבודה צריך לכלול גם יוזמה אישית, עזרה מהסביבה הקרובה, המון סבלנות, אורך רוח ואופטימיות.

לפעמים החיפוש עלול להיות מייאש, לכן מומלץ לשמור על שגרה מסוימת ולא “לשקוע” בבית: קבעו לעצמכם סדר יום מסודר לחיפושים, והשתדלו להיות זמינים בשעות היום, במקביל לשעות העבודה של רכזי כוח אדם.

 

טיפים יישומים לתהליך חיפוש עבודה:

  1. צרו קובץ אקסל (או קנו מחברת ייעודית) ורשמו במדויק: לאילו מקומות עבודה שלחתם קורות חיים, מי אנשי הקשר במקום העבודה, מהם מספרי טלפון שלהם, וכן סיכום קצר של השיחות שניהלתם בעניין. הקפדה על רישום מסודר תעזור לכם להרגיש בשליטה ותארגן עבורכם את התהליך.
  2. ספרו לחברים ולבני משפחה שאתם מחפשים עבודה. ייתכן שדווקא במעגל הקרוב תוכלו למצוא משרה טובה. שיטת “חבר מביא חבר” היא דרך טובה מאוד לגיוס עובדים עבור לא מעט ארגונים וחברות.
  3. אם מישהו מהמעגלים הקרובים לכם אמר שהוא יברר עבורכם על משרה, אל תשכחו לעשות פולו-אפ (מעקב) בנושא. התקשרו לאותו אדם ובדקו שהעניין מתקדם.

 

איך להגדיר לעצמכם איזו עבודה אתם מחפשים?

עוד לפני שתתחילו לחפש עבודה, חשוב שתגדירו לעצמכם איזו עבודה אתם מחפשים, מה אתם אוהבים לעשות ובמה אתם טובים. התשובות שתספקו לעצמכם יסייעו לכם למצוא משרה הולמת. למשל:

  • אם אתם אנשים שאוהבים בני אדם, אוהבים לדבר ולשכנע, נוטים להיות תחרותיים והישגיים, ייתכן שמשרת מכירות תתאים לכם.
  • אם אתם בעלי מודעות חברתית ופוליטית ויש לכם דעה מוצקה על כל דבר, כדאי שתחפשו עבודה בעמותה חברתית המקדמת מטרות הקרובות לליבכם.
  • אם אתם אנשים מסודרים ומאורגנים, תוכלו לשאוב הרבה הנאה ממשרה אדמיניסטרטיבית (משרדית). אם זה הכיוון שלכם, כדאי להשתלם בקורס ייעודי.

חשוב שתבדקו היטב מהי נטיית ליבכם ותכוונו למציאת עבודה מתאימה. כך תרגישו הנאה וסיפוק במקום העבודה, והמעסיקים שלכם יהיו מרוצים. אם תבחרו בעבודה שאינה מתאימה לכם, אתם עלולים להידחות עוד בשלב הראיונות, או לעבוד במקום שבו תרגישו שאתם מבזבזים בו את זמנכם ואת מרצכם.

 

איך למצוא עבודה?

  • אתרי חיפוש העבודה העיקריים הם: ג’ובמאסטר, jobnet, alljobs. אלו פורטלים המרכזים משרות במגוון תחומים. בחלק מהאתרים האלה יש פונקציה של “סוכן חכם”, ששולח את קורות החיים שלכם באופן אוטומטי למעסיקים. הפונקציה הזאת יעילה אם אתם לא מחפשים משהו ספציפי.
  • עמודים ייעודים בפייסבוק: תוכלו למצוא שלל עמודים לדורשי עבודה ללא ניסיון, בחלוקה לפי ערים ולפי תחומי עיסוק. לדוגמה: דרושים מפה לאוזן כדי למצוא את העמודים הללו כתבו בשורת החיפוש בפייסבוק את המילה “דרושים” ותקבלו רשימה של עשרות עמודים וקבוצות ייעודים.

 

עבודות שונות לשלבים שונים בחיים:

  • אם רק השתחררתם מהשירות הצבאי/לאומי, כדאי מאוד שתנצלו את האפשרות של “עבודה מועדפת”. ייתכן שהעבודה לא תהיה קלה ומעניינת במיוחד, אך המענק שתקבלו יסייע לכם להשיג “מרווח נשימה” למציאת העבודה הבאה, הטובה והמהנה יותר.
  • בזמן לימודים למבחן הפסיכומטרי ובזמן לימודים באוניברסיטה כדאי למצוא עבודות המאפשרות גמישות בשעות. אם מתכוונים לעבוד במשמרות בררו לכמה משמרות עליכם להתחייב וכמה משמרות מציע מקום העבודה. חשוב לוודא שהיקף המשרה עונה על הצרכים שלכם.
  • משרדי ממשלה רבים מעסיקים סטודנטים ב”משרת סטודנט” בתפקידים שתנאי המכרז אליהם לא דורשים תואר ראשון. היתרונות בעבודה במשרד ממשלתי הם קביעות, עבודה מסודרת, תנאים טובים ועוד. לרוב משרדי הממשלה אינם מפרסמים מודעות דרושים בלוחות הרגילים, אלא באתר שירות נציבות המדינה. יתרון נוסף בעבודה כזו הוא שהיא תשמש בעתיד כגורם משדרג בקורות החיים שלכם. מרשים יותר לכתוב: “עבדתי במשרד רה”מ / במשרד הפנים”, מאשר “מלצרתי במשך שלוש שנים”. חשוב לציין שתהליך הקבלה לעבודות אלה דורש השתתפות במרכזי הערכה הכוללים: מבחני כישורים ואישיות, מבחנים קבוצתיים וראיונות אישיים. כמו כן, מאחר שהמכרז פתוח לקהל הרחב וההיצע גדול – תידרשו להוכיח יכולות קוגניטיביות גבוהות וכישורים בינאישיים טובים כדי להתקדם בשלבי המיון.
  • עבודות הכוללות מגורים: אם אתם כבר לא יכולים להתגורר בבית ההורים ונראה לכם ש”קצת גדול עליכם” לשכור דירה, כדאי לחשוב על עבודה הכוללת מגורים ומחיה. אם אתם בשלב העבודה המועדפת, אז עבודה שתוכל להתאים לכם היא בבתי המלון באילת. בדקו באתרי המלונות אם יש דרישה לעובדים, או הגיעו לאילת, עברו בין המלונות והציגו את עצמכם. בין המשרות שתוכלו למצוא: חדרנות, בל-בוי (נער מעלית), מלצרות, טיפול בילדים ועוד. תפקידים נוספים המציעים מגורים במקום העבודה הם תפקידי הדרכה בכפרי נוער ופנימיות. תפקיד זה מתאים לאנשים בעלי אוריינטציה טיפולית. לרוב תידרשו להתחייב למקום העבודה במשך שנה, ובחלק מהמקרים – שנתיים. המשרה דורשת כוחות נפש רבים, סבלנות ואהבת אדם, והיא לא בהכרח מתגמלת כלכלית. אם הכיוון שלכם בחיים הוא טיפולי או חינוכי, תפקיד כזה יכול לקדם את הקריירה שלכם. משרות כאלו מפורסמות באתר שתיל ובדף הפייסבוק דנה ונועה תעשו לי קריירה.

 

למעבר לעמוד כתיבת קורות חיים הקליקו כאן.

למעבר לעמוד הכנה לראיונות עבודה הקליקו כאן

לסיוע והכוונה אישית
09/03/2023
דילוג לתוכן