התחברות

נא הכנס את מספר הטלפון שלך למטה נא הכנס את הקוד שנשלח לטלפון שלך שלח קוד מחדש
עדיין אין לך משתמש? הרשם ליוצאים לשינוי עכשיו!

טיול אחרי צבא

צוות יוצאים לשינוי

טיול אחרי צבא – נקודות למחשבה

 

חיילים משוחררים רבים בוחרים לצאת לטיול גדול לאחר השירות הצבאי. אין ספק שגם אתם זקוקים להפוגה מסוימת לאחר השירות בצבא, אך לפני שתחליטו על הנסיעה כדאי לוודא שיש באפשרותכם לנסוע וליהנות בראש שקט.

שאלו את עצמכם: האם יש לכם מספיק כסף לנסיעה או שעדיף להמתין, לעבוד בעבודה מועדפת, לחסוך ואז לנסוע? האם מצבכם הרגשי והנפשי מאפשר לכם נסיעה רגועה ומהנה? שיקול נוסף הוא התוכניות שלכם לעתיד. חיילים משוחררים רבים מוצאים את עצמם עסוקים בשאלה – מה אני רוצה להיות כשאגדל? כפועל יוצא משאלה זו עסוקים המשתחררים במחשבות “מה אלמד? איפה אלמד? מתי אתחיל ללמוד?” שאלות אלו מעסיקות אותם גם בזמן הטיול הגדול.

אם אתם זקוקים להשלמת השכלה, כמו לימודים לבגרות, אתם עשויים לתהות אם כדאי לוותר על הטיול ולהתחיל ללמוד מייד בתום השחרור.

אין תשובה חד-משמעית לשאלה זו, אולם כמו בכל נושא שבו נדרשת הכרעה, אנו ממליצים לאסוף כמה שיותר מידע ולקבל החלטה מושכלת.

אתם מוזמנים לקרוא במדריך שלנו על נושא הלימודים. בנוסף, אנו ממליצים לכם להתייעץ עם חברים שהיו במצב דומה לשלכם, להתעניין בלוחות הזמנים במוסדות הלימוד שבהם אתם מבקשים ללמוד, ולבנות את התוכנית שלכם בהתאם. לדוגמה, התאימו את תאריכי הנסיעה שלכם לפי מועדי ההרשמה למכינות להשלמת בגרויות או למכינה קדם אקדמית, וכך לא תפסידו שנה של לימודים.

 

תכנון כלכלי – ערובה לטיול מהנה ולנחיתה רכה

עלויות של טיול יכולות להיות גבוהות מאוד. שאלו את עצמכם, האם אתם רוצים להשקיע את כספכם בטיול ארוך ויקר או שעדיף לכם טיול קצר וזול שיאפשר לכם להשקיע את כספכם בלימודים או במטרה אחרת. אין כמובן תשובה שרלוונטית לכולם, אך לפני שתתחילו לתכנן את הטיול בדקו את חשבון הבנק שלכם וחשבו אם יש באפשרותכם לצאת לטיול, מה אורך הטיול שאתם יכול לאפשר לעצמכם ומה התקציב שאתם מקצים לכך. אנו ממליצים בחום לא להשתמש בכל הכסף שלכם עבור הטיול, אלא לשמור קצת כסף בצד, סכום שישמש לכם “כרית ביטחון” בעת החזרה לארץ בזמן שבו תחפשו עבודה או תתחילו ללמוד.

כדי שתיהנו באמת מהטיול ולא תהיו בלחץ כלכלי במהלכו, מומלץ לבדוק מראש מה העלויות הצפויות לכם: מה עלות הלינה, המחיה והנסיעות במקומות שאתם צפויים לבקר בהם. שאלו חברים, התייעצו עם מטיילים בקבוצות פייסבוק והיעזרו בהמלצות מאנשים שאתם סומכים עליהם.

 

איך לחסוך בעלויות?

רכישת ציוד לטיול היא סיפור יקר למדי. אנו ממליצים לבדוק אפשרות לרכישת ציוד יד שנייה במצב מעולה או להשאיל ציוד מחברים שחזרו מטיול.

 

עם מי לטוס?

שאלה זו מעסיקה חיילים משוחררים רבים. בין שקבעתם לעצמכם מי הפרטנר שלכם לטיול ובין שהחלטתם לטוס לבד, אנו ממליצים לקרוא כאן על השיקולים בבחירת הפרטנר או בהחלטה לטוס לבד.

 

שלל טיפים נוספים בנושא טיול אחרי צבא תמצאו באתר למטייל, במדריך הזה, ובעמוד הייעודי באתר מומנטום.

 

טיסה נעימה!

שחרור משירות
04/03/2023
דילוג לתוכן