התחברות

נא הכנס את מספר הטלפון שלך למטה נא הכנס את הקוד שנשלח לטלפון שלך שלח קוד מחדש
עדיין אין לך משתמש? הרשם ליוצאים לשינוי עכשיו!

פתיחת חשבון בנק

בר אולחוב

רוב התוכן לקוח מהאתר להבין את הכסף

איך בוחרים סניף בנק?

בישראל קיימים כ-20 בנקים מסחריים שונים, וכל אחד מהם רוצה שנצטרף למאגר הלקוחות שלו. כדי שזה יקרה הבנקים יציעו לכם הטבות, הנחות ותנאים אטרקטיביים שונים. לפני שאתם רצים לפתוח חשבון בסניף הבנק הקרוב לביתכם, חשוב שתעשו סקר שוק ותבדקו באיזה בנק תקבלו את התנאים העונים באופן הטוב ביותר על הצרכים האישיים שלכם.

הנה כמה נקודות שכדאי לבחון בעת בחירת בנק:

  1. עמלות העו”ש

חשבון הבנק שלכם – העו”ש, הוא המוצר הבסיסי והראשוני שתקבלו מהבנק ודרכו ינוהל חשבונכם. משום שהבנק הוא בית עסק, גם על ניהול העו”ש הבנק גובה כסף (עמלה). פעולות רבות שתעשו בחשבון כרוכות בתשלום עמלה. למשל: משיכת מזומן בכספומט, משיכת מזומן מפקיד, הפקדת צ’ק ופעולות נוספות. חשוב לדעת שגם אם לא עשיתם כל פעולה בחשבון, תצטרכו לשלם סכום מסוים כעמלה. כל הדברים הללו צריכים להיות מובנים וברורים לכם בעת פתיחת החשבון. ודאו שאתם יודעים בדיוק מהו סכום העמלות שתשלמו ועבור אילו פעולות.

  1. מסגרת אשראי וריבית

מסגרת זו היא השם הבנקאי ל”אוברדרפט” (משיכת יתר). הבנק מגדיר סכום מסוים שמותר לכם למשוך, גם אם אין לכם כסף בחשבון. למשל, אם אושרה לכם מסגרת של 2,000 שקלים ובחשבונכם יש 500 שקלים, תוכלו למשוך מהחשבון עד 2,500 שקלים.

מסגרת האשראי אינה ניתנת בחינם, ובכל פעם שתנצלו אותה תיאלצו לשלם ריבית, שגובהה תלוי בבנק ובתנאיו. גם אם קיבלתם מסגרת אשראי נדיבה, חשוב לוודא שהריבית עליה לא תהיה גבוהה מדי.

  1. מיקום פיזי

בחרו בסניף בנק שקרוב אליכם, וכזה ששעות הפעילות שלו תואמות את הצרכים שלכם.

  1. שירות אדיב

בקרו בבנק ודברו עם הפקידים. בחנו את רמת השירות, המקצועיות והאדיבות שהם מעניקים ללקוחות. זכרו כי כמו בהרבה תחומים בחיים, שקיפות ואמון הם גורמים חשובים להתנהלות מול נותן שירות.

  1. סוג הסניף

שימו לב כי סניף הבנק שבחרתם משרת לקוחות פרטיים, ואינו סניף עסקי. הדבר יאפשר לכם לקבל את השירות המתאים למצבכם הכלכלי.

  1. אמצעי תשלום

בררו אילו אמצעי תשלום הבנק מעניק לכם. אמצעי תשלום מקובלים הם: כרטיס אשראי, צ’קים וכרטיס למשיכת מזומן בלבד.

  1. אפשרויות ניהול

חשבו איך אתם מתכננים לעקוב אחר החשבון שלכם ולנהל אותו. האם תרצו לעבוד באמצעות אתר האינטרנט של הבנק ובאפליקציה, או שאתם מעדיפים לגשת לסניף. בררו על אפשריות הניהול שהבנק מציע לכם וודאו כי הן מתאימות לצורכיכם.

 

כיצד פותחים חשבון בנק?

לאחר שבחרתם בבנק שמעניק לכם את התנאים הטובים ביותר, השלב הבא הוא פתיחת חשבון. פתיחת חשבון היא פעולה קלה, פשוטה ומהירה.

עליכם להגיע לסניף הבנק עם תעודת זהות. אם אתם סטודנטים או חיילים ומעוניינים ליהנות מתנאים המוצעים לאוכלוסיות אלו, הביאו תעודות מתאימות.

לרוב תצטרכו להפקיד סכום כסף מסוים כדי להשמיש את החשבון.

 

 

לסיוע והכוונה אישית
התנהלות כלכלית
29/08/2018
דילוג לתוכן