התחברות

נא הכנס את מספר הטלפון שלך למטה נא הכנס את הקוד שנשלח לטלפון שלך שלח קוד מחדש
עדיין אין לך משתמש? הרשם ליוצאים לשינוי עכשיו!

דיור – חשבונות וריהוט

מאיר פלדמן

כאשר באים לחשב את ההוצאה החודשית עבור מגורים, יש לקחת בחשבון את העלויות הנוספות. החיים בדירה מחייבים שימוש מתמיד בחשמל, במים ובגז. עם כניסתכם לדירה חדשה מומלץ לבדוק עם השותפים מהו ההסדר שהוחלט ביניהם לגבי תשלומי החשבונות השונים. האם אחד השותפים משלם לנותני השירותים, ויתר השותפים משלמים לו את חלקם בהוצאה? האם כל שותף לוקח על עצמו אחד מהתשלומים הקבועים? אם אתם סטודנטים, דעו כי מגיעה לכם הנחה בחלק מהשירותים.

 

חשמל

גובה התשלום החודשי, תלוי בכמות הצריכה ובמידת השימוש החודשיים. הסכום יכול לנוע בין עשרות שקלים ועד למאות שקלים בחודש. בחודשי החורף הקרים או בחודשי הקיץ החמים, ימים שבהם השימוש במזגן או בתנור תכוף יותר, חשבון החשמל יהיה בהתאם. חשבון החשמל הוא בדרך כלל הוצאה שניתן לשלוט בה במעקב בסיסי יסודי. מסיבה זו כדאי לבדוק לפני שנכנסים לדירה אם יש בה דוד שמש או דוד חשמל, והאם יש בה בידוד מספק מקור וחום (דירות בקומות עליונות נוטות להיות חמות יותר בקיץ, ודירות ישנות שאינן מבודדות בצורה יעילה נוטות להיות קרות יותר בחורף).

חשבון החשמל מגיע בדואר עבור שני חודשי שימוש, ומצוין עליו התאריך האחרון לתשלום. כמו כן יצוין על החשבון כיצד ניתן לשלמו – בדרך כלל בטלפון, באינטרנט או בסניף הדואר. ניתן גם לעשות הוראת קבע בבנק, אולם הדבר אינו מומלץ אם לא מתכוונים להישאר בדירה לטווח ארוך. חשוב לא לפספס את מועד התשלום כדי לא להיגרר לקנסות ולניתוק החשמל.

במקרה שבו עליכם להעביר את חשבון החשמל על שמכם, בדקו שאין חובות עבר על החשבון. את החלפת שם הלקוח, ניתן לעשות באתר חברת החשמל.

 

מים

גובה התשלום החודשי, תלוי בכמות הצריכה ובמידת השימוש החודשיים. בדרך כלל גובה הסכום אינו משמעותי. חשבון המים מגיע בדואר עבור שני חודשי שימוש, ומצוין עליו התאריך האחרון לתשלום. כמו כן יצוין על החשבון כיצד ניתן לשלמו – בדרך כלל בטלפון, באינטרנט או בסניף הדואר. ניתן גם לעשות הוראת קבע בבנק, אולם הדבר אינו מומלץ אם לא מתכוונים להישאר בדירה לטווח ארוך. גם במקרה זה לא כדאי לעבור את מועד התשלום כדי לא לצבור קנסות ולהסתכן בניתוק מהשירות.

התשלום על אספקת המים נעשה דרך תאגידי המים המקומיים (בישראל פועלים מעל 50 תאגידי מים עירוניים). במקרה שבו עליכם לרשום את חשבון המים על שמכם, ודאו שאין חובות עבור על החשבון. את החלפת שם הלקוח ניתן לעשות באתר התאגיד המקומי.

 

ארנונה

חשבון הארנונה הוא חשבון קבוע המשולם לעירייה או למועצה עבור שירותים לאזרח כמו פינוי זבל, תחזוק תשתיות, שיפוץ מדרכות ועוד. בשונה מהתשלומים האחרים, בארנונה התשלום הוא מראש, ואם תשלמו זמן רב מראש – תזכו להנחה. גובה תשלום הארנונה השנתי משתנה מעיר לעיר ומדירה לדירה (בהתאם להחלטת העירייה ומשרד הפנים). כדאי לברר את עלות הארנונה לפני חתימה על החוזה. בעלי הכנסה נמוכה, סטודנטים או בעלי מוגבלויות, יכולים לקבל הנחה משמעותית בחשבון הארנונה. לקבלת פרטים על זכאותכם להנחה חייגו 106 או היכנסו לאתר הרשות (עירייה, מועצה וכו’). כדי לקבל הנחה אין צורך לשנות כתובת בתעודת הזהות, אולם יש צורך להירשם בעירייה כדייר בדירה באמצעות הצגת חוזה שכירות. בנוסף תצטרכו להגיש מסמכים נוספים כמו תלושי שכר אחרונים, טופס “ריכוז עבודות” מהביטוח הלאומי, וייתכן שטפסים נוספים. בררו זאת.

בקשה להנחה בארנונה באתר עיריית ירושלים

בקשה להנחה בארנונה באתר עיריית תל אביב

 

גז

החשבון עבור גז מורכב מסכום קבוע ומעלות משתנה בהתאם לשימוש. ברוב הדירות קיימת תשתית מוכנה המחוברת לבלוני גז שמסופקים על ידי אחת החברות המשווקות בלונים. במקרה שבו קיים חיבור ישיר ותקין לגז, התשלום יועבר לחברת הגז המספקת את השירות. כדאי לדעת: השימוש בגז לצורכי בישול או חימום זול יותר משימוש במוצרי חשמל.

 

נוסף על השירותים שצוינו, רוב השוכרים יהיו מעוניינים בשירותי אינטרנט וכבלים – שגם הם עולים כסף. כאן האפשרויות רבות ומגוונות. אינטרנט – מבחר החברות המספקות שירותי אינטרנט גדול וקשת המחירים משתנה. תוכלו לבדוק את המחירים לספק, תשתית ושירותי טלוויזיה באתרים הבאים: כמה זהזאפ.

 

ריהוט ויד שנייה

דירות שבהן השוכרים מתחלפים בתדירות גבוהה למדי – למשל דירות שותפים, דירות יחיד, ואפילו בחדרי המעונות, יכילו בדרך כלל ריהוט בסיסי ברמה זו או אחרת. החל ממיטה, ספות, ארונות, מכונת כביסה וכלה במכשירי חשמל כמו טוסטר-אובן, קומקום חשמלי וטלוויזיה. הימצאותו של ריהוט בדירה יכול להשפיע על גובה שכר הדירה, אבל לא בהכרח. דייר שאינו מתכוון להיכנס לדירה עם רהיטים משלו, כדאי שיבדוק אם נשאר בדירה ריהוט מספק שיענה על צרכיו. ניתן גם לבדוק עם הדיירים שעוזבים אם הם יהיו מעוניינים למכור חלק מהריהוט שברשותם, או את כולו, במקום להעביר אותו למקום מגוריהם החדש.

אם נכנסתם לדירה וחסרים לכם רהיטים או חפצים שונים, תוכלו למצוא כאלה באתרים ייעודים (יד 2הומלס), ובדפי פייסבוק ייעודיים. כתבו בשורת החיפוש בפייסבוק “יד שנייה” ותקבלו רשימה של קבוצות ודפים העוסקים בקנייה ומכירה של חפצים יד שנייה. כמו כן, תוכלו להציץ באתרים המציאוןאגורה.

איקאה- רשת ריהוט וכלי בית שוודית (סניפים- באר שבע, ראשון לציון, קריית אתא, נתניה) שניתן למצוא בה ריהוט זול בהרכבה והובלה עצמית (ניתן גם להיעזר בשרותי הובלה והרכבה מטעם החברה בתשלום נוסף, אך ההוראות ההרכבה הן לרוב מפורטות ונגישות מספיק).

מסגרת מיטה- ניתן לרכוש מסגרת מיטה “רפסודה” שלפעמים תהיה זולה בהרבה ממסגרת מיטה רגילה. מדובר בפתרון זול שסטודנטים וצעירים רבים בוחרים בו. לדוגמא- בסיסי עץ האורן , אורלי.

בכל מקרה, בעת מעבר דירה כדאי תמיד לפנות כמה ימים ולהקדיש סכום כסף מסוים להשלמת תכולת הדירה החדשה. בין הדברים שככל הנראה תצטרכו לרכוש: כלי מטבח, חומרי ניקיון, כלי רחצה, שטיח למקלחת וכו’. דברים אלו אפשר למצוא בזול בחנויות לכלי בית.

 

רוצה סיוע והכוונה אישית?
איך מתחילים
29/08/2018
דילוג לתוכן