התחברות

נא הכנס את מספר הטלפון שלך למטה נא הכנס את הקוד שנשלח לטלפון שלך שלח קוד מחדש
עדיין אין לך משתמש? הרשם ליוצאים לשינוי עכשיו!

שינוי מדיניות

פיסת היסטוריה:

ארגון “יוצאים לשינוי” הוקם על ידי קבוצת יוצאות ויוצאים מהחברה החרדית שביקשו להשתלב בחברה הישראלית ולהצטרף לשלל המסלולים לשילוב חרדים שפותחו על ידי המדינה, אך בשל הסטטוס הדתי הודרו מכלל המסלולים.

כתנועת גרילה הם יצאו לשינוי מדיניות ופעלו לפיתוח מענים לכלל בוגרי החינוך החרדי – ללא כל קשר לאמונתם הדתית.

לאורך שנים פעלו בארגון צוותים שונים שהובלו כולם על ידי מתנדבים שהחלו לפתח קשרים מול קובעי המדיניות והשפיעו על המדיניות באמצעות קשרי עבודה אלו. נכתבו ניירות עמדה, בוצעו מחקרים והוקמה שדולה בכנסת. אט אט היוצאים הוכרו כאוכלוסייה מובחנת, עם פוטנציאל גדול ועם צרכים מובחנים שעל המדינה לתת עליהם את הדעת.

במסגרת הפעילות הוגשה על ידי 53 יוצאות ויוצאים את “תביעת הליבה” – תביעת נזיקין על לימודי הליבה שנבצרו מהיוצאים שמשלמים את המחיר בצאתם אל החברה הישראלית.

התביעה הובילה לשינוי תודעתי ולתיקון האפליה ששררה כלפי היוצאים.

נוסף על כך, יזמנו עשרות כתבות שעוסקות באפליית היוצאים והפעילה לחץ על כלל הגורמים להחיל מדיניות שוויונית לכל בוגרות ובוגרי החינוך החרדי באשר הם.

לצפייה בשינויים שהובלו בסדר כרונולוגי לחצו כאן.

בשנה האחרונה עשרות חברי כנסת אף חתמו על “אמנת תנועת היציאה” בו הם מתחייבים לפעול למען שילוב היוצאות והיוצאים בצבא, באקדמיה ובשוק התעסוקה.

ממשיכים לעשות היסטוריה:

כיום אנו מפעילים מערך מדיניות הממשיך בהובלת השינוי מול קובעי המדיניות והגופים השונים ומתבסס על פעילי שטח בשילוב אנשי מקצוע בשכר המקדישים את מיטב זמנם לטובת יצירת השינוי עבור היוצאות והיוצאים.

אנו מחויבים לדאוג לכך שמדינת ישראל תיקח אחריות על שילוב יוצאות ויוצאי החברה החרדית, ולטאטא כל אפליה בדרך, לטובת היוצאים, טובת המדינה והחברה הישראלית כולה.

נתקלת באפליה מטעם המדינה? נשמח לשמוע!

אנחנו מחוייבים ליצור שיוויון הזדמנות מלא ליוצאות ויוצאי החברה החרדית.

תחומי הפעילות שלנו

שילוב בצבא
פעילות מול משרד הביטחון וצה"ל לשילוב מותאם של בוגרות ובוגרי החינוך החרדי, הענקת שוויון זכויות למשרתים בכלל המסלולים בדומה לזכויות הניתנות במסלולים החרדיים - משלב המיונים ועד שלב השחרור.
שילוב באקדמיה
פעילות מול המל"ג ומשרדי הממשלה ומוסדות האקדמיה לשילוב מלא של היוצאות והיוצאים בהשכלה הגבוהה - מכינות מותאמות, מעטפת זכויות ומלגות.
שילוב בתעסוקה
קידום יוצאות ויוצאים בשוק התעסוקה ופתיחת תוכניות מותאמות להכשרה מקצועית.
פעילות פרלמנטרית
ייצוג "יוצאות ויוצאי החברה החרדית" בכנסת ישראל. בשנים האחרונות הקמנו שדולה שפועלת להכרה ביוצאים כקהל יעד מובחן ולהעלאת המודעות לכך שאוכלוסיית היוצאים היא אוכלוסייה בעלת פוטנציאל גבוה לשילוב בתעסוקה ובאקדמיה.
קשרי ממשל
העלאת מודעות ושיתופי פעולה עם מקבלי ההחלטות בכנסת ובממשלה, יצירת קשרים עם הדרג המקצועי והפוליטי הבכיר במשרדי הממשלה השונים, חברי כנסת, גופים ציבוריים ועוד.

נתקלת באפליה מטעם המדינה? נשמח לשמוע!

אנחנו מחוייבים ליצור שיוויון הזדמנות מלא ליוצאות ויוצאי החברה החרדית.

חלק מההישגים שלנו

השוואת זכויות באקדמיה
לכלל בוגרי החינוך החרדי - ללא תלות בזהותם הדתית כיום.
בין הזכויות הניתנות: שיעורי עזר, ליווי אישי ומקצועי, מלגות, סדנאות העשרה ועוד.
הכללת יוצאות ויוצאים בתנאי המכרז של המל"ג
הכרה בזכויות היוצאים במסגרת תוכנית החומש של מל"ג-ות"ת לאוכלוסייה החרדית, כולל התייחסות מפורשת לאיסור אפליית יוצאים באקדמיה.
הקצאת תקנים לשילוב יוצאות ויוצאים במוסדות אקדמיים
הקצאת תקנים ייעודיים לשילוב יוצאות ויוצאים במוסדות אקדמיים ובמרכזי הזדמנות לשוק התעסוקה בירושלים ובתל אביב.
מיצוי זכויות החיילות והחיילים בוגרי החינוך החרדי
לאחר שנים רבות של אפליה, פורסם נוהל חדש המקנה לכלל המלש"בים והחיילים בוגרי החינוך החרדי (כולל יוצאים שמשרתים במסלולים הכלליים) זכויות דומות לאלו שמקבלים מלש"בים וחיילים חרדים, ללא תלות בזהותם הדתית כיום.
בין הזכויות המוענקות: קבלה למסלולי עתודה, אפשרות לשיפור נתוני כניסה ומיון, הכרה כחייל בודד, ליווי מותאם לאורך כל תקופת השירות והשלמת השכלה במסגרת השירות.
פתיחת תוכניות יעודיות בתחום התעסוקה
בשנים האחרונות נפתחו מספר תוכניות: תוכנית השוברים באמצעות האגף להכשרות מקצועיות, התוכנית ללימודי הנדסאים של המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע (מה"ט) וכניסה למסלול קידום אוכלוסיות בתוכניות ייחודיות של רשות החדשנות.
מימון ממשלתי לשירותים חברתיים ליוצאות ויוצאים
פעילות שהובילה להקצאת משאבים ממשלתיים לפיתוח והפעלה של שירותים חברתיים לאוכלוסיית היוצאות והיוצאים.
הקצאת תקנים לייעוץ בשוק התעסוקה
מימון להקצאת תקנים ממשלתיים לייעוץ והכוון עבור אוכלוסיית היוצאות והיוצאים בשוק התעסוקה ובמוסדות להשכלה גבוהה.
סיוע בהקמת מכינות קדם-אקדמיות
12 מכינות קדם-אקדמיות המותאמות ליוצאים הוקמו ברחבי הארץ ומאות השתלבו ומשלבים בהם וצולחים את ההשתלבות באקדמיה.

רוצה להצטרף לפעילות לשינוי מדיניות?

כארגון של יוצאים למען יוצאים אנו מאמינים בפעילות לשינוי מדיניות המבוססת על עבודה בשטח, תנועה שפועלת כדי להשפיעה על עתידה. נשמח לשמוע ממך!

החדשות האחרונות

בקרוב - שנתון הנתונים של תנועת היציאה אצלכם במייל

בקרוב - שנתון הנתונים של תנועת היציאה אצלכם במייל

בשנתון 'יוצאים עם נתונים' אנו מבקשים לשרטט תמונת מצב עדכנית ומקיפה על מצבם של יוצאי ויוצאות החברה החרדית בשנת 2023. השנתון כולל נתונים מחקריים והרחבה מחקרית ועיונית על תופעת היציאה מהחברה החרדית. ומשמש כמקור המידע המרכזי והמקיף ביותר על תנועת היציאה.   השנתון מיועד לחוקרים, קובעי מדיניות, ארגונים חברתיים ולכל המתעניינים אך לבסוף, ואולי לפני כולם - לנו, יוצאי ויוצאות החברה החרדית עצמם, אשר ודאי נזהה מהנתונים ומהממצאים את התחנות במסע חיינו.   רוצים לקבל את השנתון ישירות למייל לפני כולם? כיתבו לנו כאן    

עדכון מדיניות

עדכון מדיניות

לפני כחצי שנה שפורסמה כוונה לשיתוף פעולה בין קר"ן קמ"ח לזרוע העבודה להקמת תוכנית רחבה לקידום גברים חרדים במקצועות ההיי-טק, בתקציב עתק של 120 מליון ש"ח (!!!).   במסמך המיזם אוכלוסיית היעד הוגדרה כ"אוכלוסייה חרדית" בלי לפרט, כך שזהות קהל היעד נותרה עמומה. ניסיון העבר מלמד אותנו כי הנוסח המעומעם הזה, משאיר בעתיד מרחב לגוף המפעיל למנוע שירותים מיוצאים.   אז יצאנו לשינוי! הגשנו מכתב לוועדת המכרזים ו׳שאילתה׳ לשר העבודה בעזרת חבר הכנסת גלעד קריב. ביקשנו כי יובהר מי קהל היעד של התוכנית והאם הוא כולל בוגרי החינוך החרדי שאינם חרדים בהווה, שכן אנו מתמודדים עם פערים זהים לאחינו החרדים וזקוקים לאותה מעטפת כדי להשתלב ביעילות.   אנו שמחים לבשר כי ועדת המכרזים קיבלה את פנייתנו, והשבוע אושר המיזם המבורך בכפוף לכמה סייגים – אחד מהם הוא שיוצאי החברה החרדית כלולים בקהל היעד של המיזם, ועל משרד העבודה להוציא לנו הודעה לגבי העניין.   מדובר בהתקדמות דרמטית בדרכה של המדינה להכיר באוכלוסיית היוצאים ובפוטנציאל האדיר שהיא מביאה. אך יש עוד דרך לפנינו – אנו מקווים שמשרד העבודה אכן יטמיע את דרישת ועדת המכרזים ויצטרף בשעה טובה לשאר משרדי הממשלה שכבר הבינו כי שילוב היוצאים אינו חסד אלא זכות ואינטרס של המדינה.   אנחנו כמובן נשארים דרוכים ונעקוב אחר ההתפתחויות. אנחנו ממשיכים לפעול למען שוויון זכויות עבורנו, יוצאי החברה החרדית ומבקשים מכם להמשיך ו״להלשין״ לנו על כל אפליה בה אתם נתקלים - בעבודה, בצבא, באקדמיה ובמוסדות אחרים: כאן

עוד צעד בדרך לשינוי בצה"ל

עוד צעד בדרך לשינוי בצה"ל

ההתגייסות הלאומית להגנה על הארץ לא פוסחת על נשים יוצאות החברה החרדית. בחודשיים האחרונים קיבלנו פניות רבות של יוצאות החברה החרדית המעוניינות לסייע במאמץ המלחמתי לאחר שקיבלו פטור מטעמי דת בצעירותן, והיום רוצות לבטל אותו.   בעקבות פניות של ארגוני נשים וארגון יוצאים לשינוי אנו שמחים לבשר על צעד חסר תקדים בצה״ל: פתיחת מסלול גיוס לנשים דתיות ויוצאות החברה החרדית.   אז נכון, אנחנו עוד ממתינים לפתיחת מסלול גיוס לגברים יוצאי החברה החרדית, אבל אנחנו מברכים על כל צעד בדרך לשינוי.   לפרטים נוספים והרשמה למסלול, לחצו כאן        

צה"ל יחדד את הנהלים בנוגע לקבורת חללים יוצאי החברה החרדית

צה"ל יחדד את הנהלים בנוגע לקבורת חללים יוצאי החברה החרדית

בעקבות סיפורו הכואב של דוד מיטלמן ז״ל - לוחם גולני שלא זכה לקבורה צבאית, לפי בקשת משפחתו החרדית, על אף שהביע רצון לכך בעודו בחיים* - פנינו לראש אכ"א בדרישה שסיפור כזה לא יחזור על עצמו. בעקבות הפנייה, התקבלה הבטחה שיחודדו הנהלים והאפשרויות בפני כל החיילים הבודדים וחסרי העורף המשפחתי. זהו צעד מבורך אך לא מספק. צוות המדיניות שלנו ימשיך לעשות הכל עד שנוודא שהמדיניות הצה”לית תשתנה בצורה משמעותית - שכל חייל וחיילת, יידעו כי יכבדו את בחירתם גם לאחר מותם. לכל שאלה בנוגע לעניין, מוזמנים לפנות אלינו: https://bit.ly/3tOA6Xv *זאת על פי עדות חבריו, משפחתו המאמצת ואנשי עמותת עושי חיל שליוו אותו בתקופה האחרונה.

תמונות מהפעילויות שלנו

מובילת המהפכה

איש צוות

שלומית קפלן

מנהלת תחום מדיניות
[email protected]

ניירות עמדה ופרוטוקלים להורדה

נייר עמדה בנושא שילוב יוצאים באקדמייה

הנייר פורסם ונשלח למל"ג בחודש מרץ 2023

נייר עמדה - שילוב יוצאי החברה החרדית בהשכלה הגבוהה

נייר מדיניות שנשלח להתאחדות הסטודנטים במסגרת הפעילות של הארגון לשילוב היוצאים בהשכלה הגבוהה ובמסגרת פגישות עם נציגי ההתאחדות

נשמח לשמוע ממך

יש לך רעיונות? שאלות? נשמח לשמוע ממך :)
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden

דילוג לתוכן